SKO 260.92.2022 Zapytanie ofertowe o zamówieniu publicznym o wartości szacunkowej poniżej 130.000 zł netto na realizację usług opiekuńczych
ZAPYTANIE OFERTOWE
o zamówieniu publicznym o wartości szacunkowej poniżej 130.000 zł netto
na realizację usług opiekuńczych
Zamawiający – Gmina Michałowice, Reguły Aleja Powstańców Warszawy 1, 05-816 Michałowice, NIP 534-24-80-595, Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej Gminy Michałowice Reguły, Aleja Powstańców Warszawy 1; 05-816 Michałowice zaprasza do składania ofert dotyczących realizacji usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania klienta.
I. Informacja o Zamawiającym
Zamawiającym jest Gmina Michałowice / Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej Gminy Michałowice Reguły ul. Aleja Powstańców Warszawy 1, 05-816 Michałowice (zwany dalej „Zamawiającym”).
Adres Zamawiającego: Reguły, ul. Aleja Powstańców Warszawy 1 (05-816) Michałowice nr tel. 22 350 91 20, nr faks 22 350 91 21, (e-mail): sekretariat|gops.michalowice.pl| |sekretariat|gops.michalowice.pl; www.gops.michalowice.pl
II. Przedmiot zamówienia:
KOD CPV:
85311100-3 Usługi opieki społecznej dla osób starszych
Opis przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług opiekuńczych dla klientów GOPS Gminy Michałowice w miejscu ich zamieszkania (na terenie gminy Michałowice), w wymiarze: 770 godzin.
- Poniedziałek – sobota 492h
- Niedziele i święta 278h
Usługi opiekuńcze obejmują:
- pomoc w prowadzeniu gospodarstwa domowego, w tym:
- zakup niezbędnych artykułów spożywczych, higienicznych i przemysłowych i ich dostarczenie
- słanie łóżka, zmiana bielizny pościelowej
- pomoc w gotowaniu, gotowanie lub przynoszenie obiadów z uwzględnieniem zalecanej diety
- utrzymanie w bieżącej czystości najbliższego otoczenia podopiecznego (z wyłączeniem ciężkich prac porządkowych)
- wynoszenie śmieci
- utrzymywanie w czystości sprzętu pomocniczego ułatwiającego codzienne funkcjonowanie (np. wózek inwalidzki, balkonik, podnośnik)
- pranie odzieży, bielizny pościelowej, niezbędne prasowanie lub zanoszenie i odbiór rzeczy z pralni
- utrzymywanie w czystości naczyń stołowych i kuchennych
- przynoszenie opału, opalanie mieszkania
- przynoszenie wody
- wietrzenie pomieszczeń
- pomoc w regulowaniu opłat domowych (na życzenie)
- drobne prace porządkowe
- pomoc i towarzyszenie uczestnikom w codziennych czynnościach z zakresu samoobsługi i higieny osobistej, w tym:
- pomoc w załatwianiu potrzeb fizjologicznych
- pomoc utrzymaniu higieny: mycie ciała, mycie głowy, kąpiel, czesanie, obcinanie paznokci,
- golenie
- układanie osoby chorej w łóżku i pomoc przy zmianie pozycji
- czyszczenie protez zębowych
- zmiana bielizny osobistej
- zmiana pieluch
- pomoc w ubieraniu się
- pomoc w spożywaniu posiłków
- zapobieganie powstawaniu odleżyn i odparzeń
- oklepywanie
- stosowanie okładów i kompresów
- pomoc w przyjmowaniu leków zaleconych przez lekarza
- mierzenie temperatury, ciśnienia, poziomu cukru itp.
- pielęgnacja zalecona przez lekarza, która stanowi uzupełnienie pielęgniarskiej opieki środowiskowej
- umówienie wizyt lekarskich oraz towarzyszenie osobie starszej podczas wizyt, jeżeli zachodzi taka potrzeba
- realizacja recept lekarskich
- załatwianie spraw urzędowych lub towarzyszenie podczas wizyt w urzędach lub innych instytucjach i organizacjach
- podtrzymywanie psychofizycznej sprawności, m.in. wychodzenie z Uczestnikiem na spacery
- pomoc w zaspokajaniu potrzeb duchowych, w tym religijnych
- czynności dotyczące w zagospodarowaniu czasu wolnego i zapewnienia kontaktów z otoczeniem, m.in. dotrzymywanie towarzystwa
- okazjonalna pomoc w czasie choroby
- zgłaszanie do naprawy urządzeń i instalacji domowych
- inne czynności wynikające z uzasadnionych indywidualnych potrzeb osoby
- przejmowanie od członków rodzin/opiekunów faktycznych wsparcia/opieki nad osobą niesamodzielną na czas niezbędny do zrealizowania przez nich potrzeb i zadań życiowych
- udzielanie pomocy w rozwiązywaniu codziennych problemów
Usługi opiekuńcze świadczone mogą być w dni robocze (tj. poniedziałek – sobota), niedzielę i święta, w godzinach 07:00-21:00, we wskazanym przez Zamawiającego miejscu.
Zamawiający będzie ustalał z Oferentem na bieżąco harmonogram oraz zakres usług opiekuńczych, zgodnie z wydaną decyzją administracyjną.
Warunki płatności: Wynagrodzenie miesięczne stanowić będzie iloczyn faktycznie wykonanych godzin i stawki za godzinę zegarową usługi po dokonaniu odpowiednich potrąceń wymaganych przepisami ubezpieczenia społecznego, podatku dochodowego oraz składki na ubezpieczenie zdrowotne w wysokości obciążającej Wykonawcę.
III. Dodatkowe Informacje:
- Usługi mogą być realizowane wyłącznie przez osobę, która uzyska akceptację
- Usługi powinny być realizowane w maseczce, rękawiczkach i fartuchu zapewnionym przez Wykonawcę
- Osoby wskazane przez Wykonawcę do realizacji usług będą zobowiązane do zapoznania się z Kodeksem etycznym obowiązującym w GOPS oraz jego stosowania
- Wykonawca będzie zobowiązany do prowadzenia dokumentacji potwierdzającej wykonanie usługi w sposób uzgodniony z Zamawiającym.
IV. Okres realizacji zlecenia: od dnia podpisania umowy do 31 grudnia 2022 r.
V. O udzielenie zlecenia ubiegać się mogą wykonawcy:
a) w przypadku osób fizycznych spełniające następujące warunki:
- Posiadają uprawnienia lub doświadczenie w realizacji usług opiekuńczych
- Znajomość języka polskiego
- wykształcenie minimum podstawowe
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie w pełni praw publicznych
- niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie
- stan zdrowia pozwalający na realizację usług opiekuńczych
b) w przypadku prowadzących działalność gospodarczą spełniający następujące warunki:
- Posiadają uprawnienia lub doświadczenie w realizacji usług opiekuńczych
- Dysponują kadrą do realizacji przedmiotu umowy zgodnie z wymogami (kadra powinna spełniać warunki takie jak wymogi podane powyżej u osób fizycznych)
- Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.
- Nie byli prawomocnie skazani za przestępstwa przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe.
Oferty osób niespełniających w/w wymagań zostaną odrzucone
VI. Wymagania pożądane:
- doświadczenie w pracy z osobami zagrożonymi wykluczeniem społecznym
- doświadczenie w pracy z osobami starszymi
VII. Informacja o dokumentach, jakie Oferent ma dostarczyć Zamawiającemu w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu:
- formularz ofertowy określony w załączniku nr 1 do zapytania
- oświadczenia określone w załączniku nr 2 (dotyczy osób fizycznych składających ofertę) do zapytania tj:
- podpisane pisemne oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych
- podpisane oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe
- podpisane oświadczenie, że stan zdrowia pozwala na zatrudnienie na przedmiotowym stanowisku
- kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie w realizacji usług opiekuńczych o podobnych charakterze, tj. faktyczną realizację. Dokumenty będą stanowiły podstawę do weryfikacji kryterium doświadczenia. Kryterium to będzie potwierdzane na podstawie przedstawionych dokumentów np. świadectw pracy, potwierdzeń realizacji, rekomendacji, zaświadczeń itp.
W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od oferentów wyjaśnień i dokumentów dotyczących treści złożonych ofert, w szczególności w zakresie doświadczenia w pracy z osobami zagrożonymi wykluczeniem społecznym lub/ i osobami starszymi.
VIII. Termin składania ofert:
- Ofertę należy złożyć do dnia 15 czerwca 2022 r. godz. 12:00 w siedzibie Zamawiającego lub na adres mailowy: sekretariat|gops.michalowice.pl| |sekretariat|gops.michalowice.pl
- Za termin złożenia oferty przyjmuje się datę i godzinę wpływu oferty do Zamawiającego. Oferty złożone po ww. terminie nie zostaną rozpatrzone.
- Na wniosek oferent otrzyma elektroniczne potwierdzenie złożenia oferty
- Otwarcie ofert nastąpi w dniu 15 czerwca 2022 r. godz. 13:30 w siedzibie Zamawiającego.
IX. Sposób przygotowania oferty:
- Treść oferty powinna zawierać co najmniej informacje określone w formularzu ofertowym. Wzór formularza ofertowego określa załącznik nr 1 do zapytania ofertowego.
- Ofertę sporządzić należy w języku polskim, w formie pisemnej, czytelnie, techniką trwałą. Oferta musi być sporządzona w języku polskim pod rygorem nieważności.
- Oferta i załączone do niej oświadczenia i dokumenty, wymagane przez Zamawiającego, sporządzone przez oferenta, muszą być podpisane. Za podpisanie uznaje się własnoręczny podpis złożony (w sposób umożliwiający identyfikację osoby) przez osobę(-y) upoważnioną(-e) do reprezentowania oferenta.
- Poprawki powinny być naniesione czytelnie oraz opatrzone podpisem/parafą osoby podpisującej ofertę.
- Koszt sporządzenia i złożenia oferty ponosi oferent.
- Zapytanie ofertowe należy złożyć:
- w formie papierowej wraz z załącznikami w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej Gminy Michałowice Reguły ul. Aleja Powstańców Warszawy 1, 05-816 Michałowice w trwale zamkniętej kopercie zaadresowanej wg poniższego wzoru:
Świadczenie usług opiekuńczych - oferta Nr sprawy GOPS. SKO 260.92.2022 Nie otwierać przed: 15 czerwca 2022 r. godz. 13:30 |
- w formie elektronicznej jako skan oferty z podpisem Oferenta wraz z wymaganymi dokumentami na adres mailowy: sekretariat|gops.michalowice.pl| |sekretariat|gops.michalowice.pl z zastrzeżeniem, że dokumenty uważa się za dostarczone w terminie, jeżeli wpłynęły na w/w adres w terminie do dnia 15.06.2022 r godz. 12:00
X. Termin związania ofertą
Oferent pozostaje związany ofertą przez okres 30 dni od terminu składania ofert. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
XI. Obliczenie ceny.
- Cenę należy podać w złotych polskich (PLN). Rozliczenia dokonywane będą w złotych polskich (PLN). W przypadku osób fizycznych Zamawiający dokona odpowiednich potrąceń wymaganych przepisami ubezpieczenia społecznego, podatku dochodowego oraz składki na ubezpieczenie zdrowotne w wysokości obciążającej Wykonawcę.
- Oferent zobowiązany jest w swojej ofercie uwzględnić wszelkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia.
- W przypadku, gdy Zamawiający uzna, iż wycena oferty zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, Zamawiający zwróci się do Wykonawcy z wnioskiem o wyjaśnienie w wyznaczonym terminie. Cenę uznaje się za rażąco niską i wymagającą obligatoryjnych wyjaśnień, jeżeli jest niższa, o co najmniej 30% od szacowanej wartości zamówienia lub średniej arytmetycznej cen wszystkich złożonych ofert. Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy, który nie złożył wyjaśnień lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień wraz z dostarczonymi dowodami potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia.
XII. Kryteria wyboru oferty najkorzystniejszej
Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującym kryterium i jego znaczeniem:
- Cena = 80 %.
- Doświadczenie = 20%
Ad. 1. Kryterium – cena – (80% - 80 pt.)
Sposób obliczania:
Oferta z najniższą ceną
---------------------------------------- x 80 pkt
oferta badana
Ad.2 – Kryterium doświadczenie
W ramach tego kryterium Zamawiający oceni ofertę Wykonawcy w następujący sposób:
- doświadczenie powyżej 3 lat – 20 pkt
- doświadczenie powyżej 2 lat – 10 pkt
- doświadczenie powyżej 1,5 roku – 1 pkt
- doświadczenie poniżej 1,5 roku – 0 pkt
Dokonanie oceny ofert nastąpi poprzez zsumowanie punktów uzyskanych w w/w kryteriach, a ofertą najkorzystniejszą będzie ta, która uzyska największą ilość punktów.
Maksymalna liczba punktów jaką może osiągnąć oferta wynosi 100.
XIII. Sposób porozumiewania się między Zamawiającym a Oferentami
- W postępowaniu oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje oferenci przekazują zamawiającemu pisemnie lub drogą elektroniczną na adres sekretariat|gops.michalowice.pl| |sekretariat|gops.michalowice.pl
- Każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.
- Oświadczenie, wniosek, zawiadomienie, zapytanie lub informację uważa się za wniesione z chwilą, gdy dotarły do drugiej strony w taki sposób, że mogła zapoznać się z ich treścią.
W przypadku braku potwierdzenia otrzymania wiadomości przez oferenta domniemywa się, iż pismo wysłane przez zamawiającego na ostatni znany adres mailowy lub numer faksu podany przez oferenta zostało mu doręczone w sposób umożliwiający zapoznanie się oferenta z tym pismem.
- Osoby uprawnione do porozumiewania się z oferentami:
- Inspektor ds. organizacji usług: Katarzyna Ułłowicz: 506 891 688, 350 91 20 wew. 405, e-mail: k.ullowicz|gops.michalowice.pl| |k.ullowicz|gops.michalowice.pl
XIV. Inne Informacje
- Oferenci, których oferta nie zostanie wybrana nie mogą zgłaszać żadnych roszczeń względem Zamawiającego z tytułu przygotowania i złożenia swojej oferty.
- O wynikach zapytania ofertowego oferenci zostaną poinformowani elektronicznie.
- Treść oferty musi odpowiadać treści zapytania ofertowego. Wzór „Formularza ofertowego” stanowi załącznik nr 1 do zapytania ofertowego.
- Oferent nie może wprowadzić jakichkolwiek zmian w treści oferty po upływie terminu składania ofert.
- Jeżeli Oferent, którego oferta została wybrana uchyla się od zawarcia umowy, Zamawiający może wybrać kolejną ofertę, najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert.
- Zamawiający zastrzega sobie możliwość dalszych negocjacji dotyczących wyłącznie ceny oferty z wykonawcą, który złożył ofertę najkorzystniejszą w przypadku, gdy cena tej oferty przewyższa kwotę, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. W przypadku, gdy cena oferty przekracza budżet Zamawiającego, postępowanie może zostać unieważnione z tego powodu.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany lub odwołania warunków zapytania ofertowego na każdym etapie postępowania bez podania przyczyny. Z tego tytułu Oferentowi nie przysługuje żadne roszczenie wobec Zamawiającego
- Oferent zobowiązuje się w toku realizacji zamówienia do bezwzględnego stosowania Wytycznych (w szczególności w zakresie maksymalnego dopuszczalnego limitu zaangażowania zawodowego w liczbie 276 godzin miesięcznie, jeśli dotyczy przekroczenie tego limitu uprawnia Zamawiającego do rozwiązania umowy z Wykonawcą).
- Oferent zaakceptuje klauzulę, że otrzyma wynagrodzenie tylko za usługi, które rzeczywiście zrealizował.
- Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany terminu wykonania zamówienia.
- Strony umowy mogą dokonywać nieistotnych zmian postanowień umowy, a także zastrzegają sobie możliwość dokonania zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której wybrano wykonawcę polegającej na zmianie terminu realizacji zamówienia z przyczyn niezależnych od Zamawiającego, jak również Oferenta oraz jeżeli nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia. Zamawiający dopuszcza również zmiany warunków umowy w zakresie dotyczącym zmiany terminów realizacji poszczególnych usług oraz całości zamówienia, jeśli zmiany te będą wynikały ze zmian w Projekcie lub będą korzystne dla Zamawiającego.
XV. Klauzula informacyjna dot. danych osobowych osób fizycznych biorących udział w postępowaniu
Administratorem danych osobowych jest Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej Gminy Michałowice. Dane przetwarzane są w celu wyłonienie wykonawcy usługi. Podanie danych jest niezbędne do udziału w postępowaniu. Dane nie są przekazywane żadnym nieuprawnionym odbiorcom, ani też do państw trzecich. Odbiorcami danych mogą być jedynie osoby i podmioty upoważnione do przetwarzania danych oraz uprawnione na podstawie przepisów prawa organy publiczne. Dane są przechowywane przez czas określony w szczególnych przepisach prawa. Osobie której dane dotyczą, przysługuje prawo do wglądu w swoje dane, prawo ich uzupełniania i obowiązek zgłaszania Administratorowi zmiany danych osobowych. Osoby, których dane dotyczą, mogą kontaktować się z wyznaczonym u Administratora Inspektorem ochrony danych we wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem ich danych osobowych oraz mają obowiązek zgłaszać do Inspektora wszelkie incydenty i naruszenia dotyczące bezpieczeństwa danych osobowych, do których przetwarzania są upoważnione. Dane kontaktowe IOD: Piotr Glen, e-mail: iodo.gops|michalowice.pl| |iodo.gops|michalowice.pl
XVI. Załączniki do zapytania ofertowego:
- Załącznik nr 1 formularz ofertowy
- Załącznik nr 2 wzór oświadczeń
Załączniki
Data ostatniej modyfikacji: 07.06.2022 15:12
Wyświetleń: 55
Ostatnio zmodyfikował: Dorota Zglińska