GKPiRPA
Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych to grupa specjalistów podejmująca się współpracy celem udzielenia pomocy osobom i rodzinom doświadczającym problemu uzależnienia.
Osoby zainteresowane pomocą, konsultacjami lub wsparciem mogą skontaktować się z jej członkami osobiście lub telefonicznie tel. 22 758-28-22 w godzinach dyżurów komisji w czwartki w godz. 17:00-19:00.
Adres: Nowa Wieś, ul. Główna 52A
UWAGA !!! w dniu 1 sierpnia 2024 dyżur odwołany. Za niedogodności przepraszamy.
Do zadań Komisji należy:
- inicjowanie działań w celu:
- zwiększania dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacji dla osób uzależnionych,
- zapewnienia rodzinom, w których występują problemy alkoholowe pomocy psychospołecznej i prawnej,
- prowadzenia profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej w zakresie uzależnień od alkoholu narkotyków,
- wspomagania działalności instytucji, stowarzyszeń i osób fizycznych służącej rozwiązywaniu problemów alkoholowych,
- podejmowania interwencji w związku z naruszaniem przepisów określonych w art. 13 i art.15 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i występowanie w charakterze oskarżyciela publicznego,
- podejmowanie czynności zmierzających do orzeczenia o zastosowaniu wobec osoby uzależnionej od alkoholu obowiązku poddania się leczeniu w zakładzie lecznictwa odwykowego w tym:
- przyjmowanie i rozpatrywanie otrzymanych wniosków i zgłoszeń dotyczących osób uzależnionych od alkoholu,
- kierowanie osób, co do których istnieje podejrzenie o nadużywanie alkoholu na badanie przez biegłych w celu wydania opinii w przedmiocie uzależnienia od alkoholu,
- przygotowanie dokumentacji związanej z postępowaniem sądowym wraz z opinią wydaną przez biegłych,
- złożenie do właściwego sądu rejonowego wniosku o wszczęcie postępowania o zastosowanie obowiązku poddania się leczeniu odwykowemu,
- prowadzenie bazy informacyjnej dotyczącej możliwości form leczenia oraz placówek leczniczych i terapeutycznych ,
- udzielanie informacji dotyczących postępowania w sprawach podjęcia leczenia odwykowego, formach leczenia oraz placówkach leczniczych i terapeutycznych oraz motywowanie do podjęcia leczenia osób uzależnionych i współuzależnionych,
- współpraca z policją, pomocą społeczną, poradnią psychologiczno-pedagogiczną oraz szkołami w celu gromadzenia niezbędnych informacji, a także zwiększenia skuteczności wspólnych przedsięwzięć,
- wydawanie opinii w drodze postanowienia dotyczących zgodności usytuowania i limitu punktów sprzedaży napojów alkoholowych z uchwałami Rady Gminy Michałowice,
- prowadzenie kontroli punktów sprzedaży napojów alkoholowych, zgodnie z przepisami prawa,
- udział w pracach Zespołu Interdyscyplinarnego ds. przeciwdziałania przemocy w rodzinie,
- realizacja procedury "Niebieskie Karty",
Szczegółowy zakres działania , zasady oraz organizację pracy Komisji określa regulamin wprowadzony Zarządzeniem Wójta Gminy Michałowice Nr 275/2012 z dnia 28 grudnia 2012 roku
Skład Komisji został określony Zarządzeniami: Nr 7/2013 Wójta Gminy Michałowice z dnia 9 stycznia 2013 roku oraz Nr 45/2015 z dnia 23 marca 2015r. oraz Zarządzenie Nr 242/2020 z dnia 29 września 2020 r.
Komisja pracuje w następującym składzie:
- Jadwiga Jodłowska - przewodnicząca ,
- Bogdan Urban
- Marek Adamiak
- Magdalena Krajnik Partyka - Olszewska
- Piotr Mikusek