GMINY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ GMINY MICHAŁOWICE OGŁASZA NABÓR NA STANOWISKO POMOCNICZE I OBSŁUGI PRACOWNIK SOCJALNY / STARSZY PRACOWNIK SOCJALNY / SPECJALISTA PRACY SOCJALNEJ DO SEKCJI POMOCY SPOŁECZNEJ
18Reguły , dnia 28 czerwca 2022
SKO.110. 6 2022
GMINY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ
GMINY MICHAŁOWICE
ogłasza nabór
na stanowisko pomocnicze i obsługi pracownik socjalny / starszy pracownik socjalny / specjalista pracy socjalnej do Sekcji Pomocy Społecznej - zatrudnienie w ramach umowy o pracę w wymiarze
1 etatu
- Wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie (o stanowisko mogą ubiegać się również osoby nie posiadające obywatelstwa polskiego zgodnie z art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1282 z późn.zm.)1 , 1 w przypadku uznania spełnienia przesłanek art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1282 z późn.zm.)
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- nieposzlakowana opinia,
- niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- wykształcenie wyższe, zgodne z wymogami ustawy o pomocy społecznej,
- na stanowisko specjalista pracy socjalnej: staż pracy min. 3 lata i min. 3 lata doświadczenia zawodowego, na stanowisko starszy pracownik socjalny: staż pracy min. 5 lat i min. 2 lata doświadczenia zawodowego, na stanowisko pracownik socjalny: nie dotyczy.
2. Dodatkowe wymagania od kandydatów:
- doświadczenie w pracy ,
- znajomość obsługi komputera i urządzeń biurowych,
- znajomość regulacji prawnych z zakresu przepisów z obszaru pomocy społecznej, ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej, ustawy o ochronie zdrowia psychicznego,
- znajomość przepisów o ochronie danych osobowych, o dostępie do informacji publicznej, kodeksu postepowania administracyjnego,
- pożądane kompetencje: samodzielność, sumienność, umiejętność organizacji pracy, odpowiedzialność, komunikatywność,
- pożądany min. 1 rok doświadczenia zawodowego na stanowisku pracownika socjalnego.
- prawo jazdy kategorii B
3. Warunki pracy:
- usytuowanie stanowiska pracy: na parterze w budynku wielopiętrowym ze schodami ,
- praca przy komputerze w pomieszczeniach stałej pracy, oświetlonych światłem naturalnym i sztucznym, z wentylacją mechaniczną,
- stanowisko wymagające kontaktowania się z innymi stanowiskami.
4. Zakres obowiązków szczegółowych w ramach zespołu do spraw pracy socjalnej i usług pomocy społecznej:
- świadczenie pracy socjalnej na rzecz osób, rodzin, grup i społeczności lokalnej w szczególności w obszarze przeciwdziałania przemocy w rodzinie, prawidłowego funkcjonowania rodzin i osób w trudnej sytuacji życiowej
- prowadzenie pogłębionej diagnozy osób, rodzin i społeczności na rzecz, których prowadzona jest praca socjalna,
- przeprowadzanie wywiadów środowiskowych w miejscu zamieszkania,
- prowadzenie i zbieranie dokumentacji umożliwiającej potwierdzenie sytuacji rodzinnej, materialnej i zdrowotnej,
- dokumentowanie realizowanych czynności, prowadzenie niezbędnych rejestrów i zestawień,
- praca w systemie dziedzinowym i systemach wspierających,
- monitorowanie środowisk zgłaszanych jako potrzebujących wsparcia,
- podejmowanie działań w celu promocji realizowanych zadań,
- współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi w szczególności ze stanowiskiem ds. pierwszego kontaktu i zespołem ds. decyzji oraz całościowe widzenie potrzeb i problemów osób i rodzin,
- opiniowanie osób i rodzin objętych praca socjalną na wniosek innych instytucji,
- prowadzenie stałego monitoringu i ewaluacji realizowanych zadań w celu poprawy ich jakości,
- stosowanie różnych narzędzi pracy socjalnej w tym: umów współpracy, indywidualnych planów pomocy, indywidualnych ścieżek wsparcia, kontraktów socjalnych itp.
- ustalanie potrzeb w zakresie pomocy społecznej analiza i ocena zjawisk społecznych oraz rozpoznawanie potencjału lokalnych zasobów,
- współtworzenie i realizacja zadań wynikających w szczególności ze strategii rozwiązywania problemów społecznych oraz programów przeciwdziałania przemocy w rodzinie oraz monitorowanie wskaźników wynikających z tych dokumentów,
- występowanie do sądu w sprawach rodzinnych i opiekuńczych,
- prowadzenie postępowań z obszaru niewydolności opiekuńczo -wychowawczych i zaniedbań,
- podejmowanie i uczestniczenie w czynnościach w ramach procedury odbioru dziecka,
- udział w pracach grup roboczych w ramach procedury Niebieska karta,
- pozyskiwanie i organizowanie usług rodzin wspierających,
- organizowanie i realizacja wsparcia na rzecz dziecka i rodziny w tym inicjowanie i realizowanie projektów i działań wspierających rodzinę oraz prowadzenie grup samopomocowym w tym Klub mam,
- inicjowanie i podejmowanie kontaktu z osobami, wobec których została wszczęta procedura NK, jako osób, wobec których stosowana jest przemoc oraz świadków przemocy,
- prowadzenie obsługi administracyjnej Zespołu Interdyscyplinarnego ds. przeciwdziałania przemocy w rodzinie,
- podejmowanie kontaktu ze szkołami w celu podpisania porozumień i informowanie na temat osób objętych wsparciem,
- organizowanie innych usług wynikających ze sposobów realizacji świadczeń niepieniężnych oraz wynikających z przyjętych programów osłonowych
- podejmowanie działań na rzecz rozwoju ekonomii społecznej w tym: promowanie ekonomii społecznej, organizowanie i prowadzenie prac społecznie użytecznych,,
- zbieranie i analiza danych z zakresu zjawiska bezrobocia na terenie gminy,
- Analiza środowisk i podejmowanie z nimi współpracy pod kątem możliwości udzielenia wsparcia w ramach programów rządowych realizowanych przez GOPS,
- Współpraca z pracownikami socjalnymi z zespołu decyzji administracyjnych w obszarze wprowadzania opiekuna realizującego usługi opiekuńcze,
- inne czynności związane z zakresem realizowanym w zespole zlecone przez przełożonego.
5. Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny ;
- kwestionariusz osobowy dla kandydata ubiegającego się o zatrudnienie;
- CV
- kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie;
- kserokopie dokumentów potwierdzających kwalifikacje;
- kserokopie świadectw pracy lub zaświadczenie o aktualnym zatrudnieniu potwierdzające dotychczasowe zatrudnienie;
Prosimy o przedstawienie oczekiwanego wynagrodzenia za pracę (brutto).
6. Wymiar pracy etat.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej
i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6 %.
7. Zatrudnienie
Zatrudnienie od miesiąca września 2022 w wymiarze 1 etatu, umowa o pracę na czas określony, z możliwością zawarcia kolejnej umowy na czas określony lub na czas nieokreślony.
8. Miejsce i termin złożenia dokumentów:
Ofertę i wszystkie wymagane dokumenty należy złożyć osobiście lub przesłać na adres Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej Gminy Michałowice, Reguły, ul Aleja Powstańców Warszawy 1; 05-816 Michałowice, w zamkniętej kopercie z dopiskiem:
„Nabór na stanowisko pracownik socjalny/starszy pracownik socjalny/specjalista pracy socjalnej do 8 lipca 2022 r., godz.13.30 (decyduje data faktycznego wpływu do Ośrodka).
9. Klauzula informacyjna
Administratorem danych osobowych pracowników i kandydatów do pracy jest Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej Gminy Michałowice. Dane przetwarzane są w celu rekrutacji
i zatrudnienia i ich podanie jest obowiązkowe w zakresie określonym przepisami prawa pracy,
w szczególności przez Kodeks Pracy. Dane nie są przekazywane żadnym nieuprawnionym odbiorcom, ani też do państw trzecich. Odbiorcami danych mogą być jedynie osoby
i podmioty upoważnione do przetwarzania danych oraz uprawnione na podstawie przepisów prawa organy publiczne. Dane są przechowywane przez czas określony w szczególnych przepisach prawa. Osobie której dane dotyczą, przysługuje prawo do wglądu w swoje dane, prawo ich uzupełniania i obowiązek zgłaszania Administratorowi zmiany danych osobowych. Osoby, których dane dotyczą, mogą kontaktować się z wyznaczonym u Administratora Inspektorem ochrony danych we wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem ich danych osobowych oraz mają obowiązek zgłaszać do Inspektora wszelkie incydenty
i naruszenia dotyczące bezpieczeństwa danych osobowych, do których przetwarzania są upoważnione. Dane kontaktowe IOD: Piotr Glen, email:iodo.gops@michalowice.pl
Dyrektor GOPS
Iwona Radzimirska